Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Δάφνις και Χλόη

Στενοχωρήθηκα στο Δάφνις και Χλόη. Πήγα με υψηλές προσδοκίες, έχοντας δει υπέροχες φωτογραφίες από την παράσταση στα έντυπα ΜΜΕ. Ήμουν σίγουρη ότι θα έβλεπα μια παράσταση γεμάτη ένταση, ρομαντισμό και ερωτισμό. Δυστυχώς είδα απλώς ένα μέτριο θέαμα που δε με έκανε να κλαίω να λεφτά μου μεν, καμία σχέση με τις προσδοκίες μου δε.


Η τελική σκηνή ήταν καταπληκτική με τους χορευτές σε κινησιολογικό παροξυσμό να χύνουν γάλα προς κάθε κατεύθυνση, το σκηνικό ήταν επίσης εντυπωσιακό, αν και, ίσως επειδή το θεάτρο είναι τεράστιο - καθόμουν και στον εξώστη- δεν μου έγινε ιδιαιτερα φανερή η παραπομπή του σε μεσοαστικό σαλονάκι.
Ο Ρήγος φαινόταν να έχει στη διάθεσή του ιδιαίτερα ικανούς χορευτές που δεν τους αξιοποιησε, φτιάχνοντας μια χορογραφία με αρκετό... "χοροπηδητό από δω κι από κει". Γνωρίζω ότι η παρασταση είναι παλιά (του 1995) αλλά κατά τη γνώμη μου σε αυτή την περίπτωση ή την "επαναδημιουργείς" ή απλώς δεν την παρουσιάζεις. Δεν αρκεί να αλλάξουν το κοστούμια για να ανανεωθεί μια καλλιτεχνική δημιουργία.
Μια τελική παρατήρηση: η παράσταση είχε υπέρτιτλους με επεξηγήσεις για τις σκηνές. Αδυνατώ να καταλάβω ακριβώς γιατί επιλέχθηκε αυτό: π.χ. ήταν σκηνοθετική επιλογή για να υπογραμμίσει αυτό που βλέπαμε ή απλώς οι δημιουργοί της παράστασης γνώριζαν ότι οι θεατές δεν θα μπορούσαν να καταλάβουν τίποτα χωρίς επεξήγηση; Η ουσία πάντως είναι ότι έτσι κι αλλιώς δεν φαίνονταν! Ήταν θολοί! Στην αρχή νόμιζα ότι φταίνε οι φακοί μου, αλλά όχι απλώς δεν φαίνονταν καλά. (καθόμουν στον εξώστη-δε γνωρίζω για πιο μπροστινές θέσεις).

Υ.Γ.Δεν είμαι ειδική στο χορό. Από τότε όμως που είδα την "Κυρία με τις Καμέλιες" του Ρήγου, πριν από πολλά χρόνια στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, "κόλλησα", και έχω δει πολλές παραστάσεις σύγχρονου χορού κυρίως στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, αλλά και στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Το πρόγραμμα: Πολύ καλό! με αρκετά κείμενα για το έργο, ωραίες φωτογραφίες και τους υπερτιτλους που δεν έβλεπα! Έκανε 5 ευρώ και ήταν πολύ καλό value for money!

Η παράσταση τελειώνει αύριο (16/3/) και παρουσιάζεται στο Παλλάς.

4 σχόλια:

  1. Προς Θεου,ουτε εδωσα πληροφοριες ουτε ζητησα για την ζωη του καθενος,ουτε μ'απασχολει αμεσα τι κανει ο καθενας!!Συγνωμη αν το ελαβες ετσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το "χοροπηδητό από δω κι από κει" όπως πολύ χαρακτηριστικά το λες δεν μπορώ να το καταλάβω. Έχεις τόσα ταλέντα, κύριε χορογράφε, στη διάθεσή σου αξιοποίησέ τα με καλύτερο τρόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τώρα το είδα οτι έχεις κι αυτό το blog! Τέλειο, μπράβο. Αχ πόσο μου έχει λείψει να πάω θέατρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή